Laat mensen met een dwarslaesie weer lopen

Vrijwel iedereen kent de gezondheidsrisico’s van een zittend beroep, maar sta je wel eens stil bij de risico’s van een zittend leven? Mensen met een dwarslaesie zijn door dit letsel aan hun rolstoel gekluisterd, maar in veel gevallen is een volledig zittend leven helemaal niet noodzakelijk.

Stichting Walk On zet zich in om mensen met een dwarslaesie weer te laten lopen en daarmee hun gezondheid, zowel fysiek als mentaal, te verbeteren. Over de hele wereld zijn wetenschappers bezig met veelbelovend onderzoek om in de toekomst een dwarslaesie te kunnen genezen, maar intussen gaan de ontwikkelingen voor het verlichten van klachten ook in sneltreinvaart.

Zet ook de volgende stap! Steun Stichting Walk On. Je kunt de stichting steunen door je bijdrage over te maken naar rekeningnummer NL23 INGB 0007 0898 21 of door gebruik te maken van de doneerknop.

Help ons sparen voor meer exoskeletten!

Over de stichting

Stichting Walk On is opgericht in maart 2016 en zet zich in om mensen met een dwarslaesie weer te laten lopen. De focus ligt nu op een exoskelet. Jammer genoeg wordt een exoskelet nog niet vergoed door de Nederlandse zorgverzekeraar. Daar zijn meerdere reden voor:

• Het is nieuw en nog weinig gebruikt in Nederland
  • Een exoskelet is duur (geschatte kosten liggen tussen 90.000,- a 100.000,- euro).
  • Er is nog geen wet- en regelgeving voor een exoskelet in Nederland. Waardoor het nog niet wordt erkend als een hulpmiddel.
  • Het is nog niet aangetoond in Nederland dat het gebruik van een exoskelet bevorderlijk is voor de gezondheid van iemand met een dwarslaesie. Wat wel is aangetoond is dat teveel zitten elke dag niet goed is voor de gezondheid.

Dennie Jager

Ze zeggen dat je na zo'n crash drie dingen moet doen: accepteren, ermee leren omgaan en doelen stellen. Maar accepteren, dat kan ik niet. Ik heb maar één doel: ik wil weer lopen. Wat mogelijk is!

youtube-video-thumbnail
Abonneer op ons YouTube kanaal